Managementul si administrarea financiara a proprietatilor
Contabilitate asociatii de proprietari
Actualul administrator va ramane în continuare cu atributiile privind activitatea de încasari de la proprietari, plati catre furnizori si verificari sau interventii tehnice.
Oferim servicii de administrare contabila (contabilitate asociatie de proprietari) pentru Asociatiile de Proprietari, Locatari, Blocuri avand cel mai bun raport calitate/pret din piata.
Servicii Incluse:
- Organizam contabilitatea în partida simpla cu ajutorul mijloacelor informatice – program specializat pentru asociatiile de proprietari BlocManagerNET (contabilitate asociatie de proprietari);
- Generam si întocmim lunar listele de plata (forma desfasurata) a cotelor de întretinere pentru fiecare apartament pe baza documenelor existente;
- Repartizam facturile furnizorilor si prestatorilor de servicii, în cadrul listelor lunare de plata a întretinerii;
- Generam si întocmim statele de plata a angajatilor/ colaboratorilor conform fisei de pontaj primite (daca este cazul);
- Asiguram întocmirea si depunerea online a declaratiei 112 cu certificat digital pe site-ul www.e-guvernare.ro, în conformitate cu statul de plata;
- Asiguram întocmirea si depunerea REVISAL;
- Asiguram întocmirea si depunerea, semestrial, a Situatiei elementelor de activ si pasiv ale asociatiei catre Primaria de sector;
- Asiguram întocmirea si depunerea declaratiilor fiscale necesare catre Administratia Financiara;
- Asiguram întocmirea soldurilor de activ si pasiv, lunar (balanta);
- Asiguram calcularea (aplicarea) penalizarilor conform sistemului aprobat în Adunarea Generala a proprietarilor;
- Asiguram calcularea majorarii Fondului de Rulment în conditiile legii, în baza deciziei Adunarii Generale;
- Asiguram completarea si generarea, în format electronic, a urmatoarelor registre: registrul jurnal; registrul inventar, registrul pentru evidenta fondului de rulment; registrul pentru evidenta fondului de reparatii; registrul pentru evidenta fondului de penalitati; registrul pentru evidenta sumelor speciale, fise furnizori; registru de banca si de casa;
- Prezentam, prin dosarul lunar si/sau avizier electronic, comitetului executiv si cenzorului, situatia financiara a asociatiei (situatia elementelor de activ si pasiv);
- Procesam numai acele acte ce ne sunt remise sau pe care le ridicam în mod direct;
- Înregistram extrasele de cont
Servicii online incluse:
- Avizier ONLINE disponibil pentru toti proprietarii in baza unei adrese de email;
- Emitem si transmitem prin e-mail fisa apartamentului, generata de programul BlocManagerNET;
- Emitem în format electronic, informarea trimestriala a proprietarilor, cu privire la situatia financiara cuprinzand toate elementele de cheltuieli, venituri, încasari si plati a asociatiei, conform Lege 34/2015.
- Asiguram intermedierea accesului proprietarilor prin introducerea/eliminarea adreselor de e-mail în program, în vederea accesului la avizierul electronic.
- Asiguram intermedierea accesului Presedintelui si Membrilor de Comitet, la cerere, la platforma www.e-bloc.ro avand acces la toate sectiunile oferite de aceasta.
Serviciul plati furnizori – inclus in pret cu serviciul Administrare contabila
Plata furnizorilor se efectueaza prin acces la internet banking pus la dispozitie de asociatia de proprietari.
Consultanta – inclusa în pret împreuna cu serviciul de Administrare contabila
Optiuni incasare incluse in pachetul Administrare Contabila:
- Incasare numerar prin bancomatele SELF PAY si Pay Point
- Incasare online prin Card bancar
- Incasare prin aplicatiile PAGO si Orange Money
Optiune incasare numerar la sediul Asociatiei:
(costul final este influentat de numarul de zile de incasare lunare si de durata acestora)
Serviciile de incasare numerar sunt acoperite si prin asigurarea de raspundere civila in valoare de 20.000 Euro, valoare ce depaseste cu mult eventuala suma incasata intr-o zi de casierie.
Incasarea se face prin casieri bine instruiti, echipati cu tablete de acces platforma e-bloc si cu imprimante termice portabile ce duc la diminuarea maxima a timpilor de generare a unei chitante. In acelasi timp chitanta fiind procesata direct in contabilitatea asociatiei nemaifiind nevoie de o prelucrare ulterioara.
Programul de casierie se va stabili de comun acord in functie de solicitarile reprezentantilor asociatiei. la finalul serviciului de casierie încasare numerar ne obligam sa facem depunerea banilor, în contul asociatiei de proprietari, în cel mai scurt timp posibil (maxim 24 ore).
Cu o experienta de peste 50 de asociatii de proprietari infiintate suntem oricand deschisi pentru serviciile de consultanta.
Documentele necesare pentru infiintarea unei Asociatii de Proprietari:
- Statutul asociatiei de proprietari
- Actul constitutiv al asociatiei de proprietari
- Procesul verbal al adunarii generale de constituire a asociatiei de proprietari
- Cartile de identitate ale membrilor comitetului executiv
- Dovada sediului social al asociatiei
- Cazierul fiscal al membrilor comitetului executiv.
In functie de situatie, mai pot fi cerute si alte documente.
Cenzorul sau comisia de cenzori urmareste si asigura respectarea legalitatii in administrarea bunurilor materiale si a fondurilor financiare ale asociatiei de proprietari.
Comisia de cenzori
Cenzorul / Cenzorii sunt alesi din cadrul asociatiei de proprietari (proprietari)
Cenzor ii trebuie sa aiba cel putin studii medii economice.
Comisia de cenzor si este formata dintr-un numar impar de membri, care trebuie sa aiba cel putin studii medii economice.
Cenzor extern
In situatia in care cenzorul este angajat din afara asociatiei de proprietari, se aplica prevederile OG nr. 65/1994 privind organizarea activitatii de expertiza contabila si a contabililor autorizati, rep., cu modificarile si completarile ulterioare, art. 12 alin. (3), in care este mentionat ca: ”activitatea de cenzor poate fi desfasurata, potrivit legii, de catre expertii contabili, …………., precum si de societatile comerciale membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.”
Inainte de a contacta un avocat, este de preferat sa aveti pregatite urmatoarele acte:
- certificatul de inregistrare al asociatiei de proprietari
- actul constitutiv de infiintare al asociatiei de proprietari
- acordul de asociere al asociatiei de proprietari
- numele si adresa restantierului
- lista datoriilor pentru care se doreste actionarea in judecata
- lista de plata pentru fiecare luna in care proprietarul are restante
- modul de calcul al fiecarei penalizari care este ceruta in instanta
- hotararea comitetului executiv sau procesul verbal al adunarii generale, in care s-a decis modul de calcul si procentul penalizarilor
- contractul de vanzare cumparare a spatiului locuit de restantier (optional)